נא להמתין להופעת התפריט



 
היסטוריה של השידור
הקטן טקסט הגדל טקסט טקסט רגיל

מדריך הטלוויזיה האמריקאי TV GUIDE


מדריך הטלוויזיה הנפוץ והותיק ביותר בארצות הברית ( ובעולם) TV Guide הופיע לראשונה ב 3 באפריל כשעל עטיפת הגליון הראשון מתנוססות תמונותיהם של לוסיל בול ובנה דזי ארנז ג'וניור שנולד זמן קצר לפני כן ( תמונה למטה).

TV Guide הוקם לאחר חברת Triangle Publications שבבעלות ולטר אננברג, רכשהמספר מדריכי טלוויזיה מקומיים , ביניהם TV List, TV Forecast, TV Digest, Television Guide ו TV Guide. ההשקה של מגזין בהיקף כלל ארצי הכולל לוחות שידורים מקומיים ואזוריים בחודש אפריל 1953 הפכה להצלחה בן לילה והוא הפך למגזין הנרכש והנקרא ביותר בארצות הברית בשנות הששים של המאה שעברה.מחיר הגליון בתקופה הראשונה עמד על 15 סנטים .בנוסף למנויים נמכר ה TV Guideבכל חנויות המכולת מחוף לחוף. עד שנות השמונים של המאה שעברה קודמו המכירות של כל גליון וגליון באמצעות פרסומות ששודרו בטלוויזיה. תחת ניהול חברת Triangle Publications המשיך TV Guide לצמוח לא רק בהיקף התפוצה אלא גם בתור סמכות בתחום לוחות השידורים והתוכניות, כולל מאמרים שנכתבו על ידי צוות העיתון וכותבים חיצוניים . הלוגו של העיתון השתנה במהלך השנים על מנת לשקף את ההתחדשות של מסכי הטלוויזיה .בתחילה היו ללוגו העיתון מספר צבעי רקע ( בדרך כלל שחור, לבן, כחול או ירוק ) עד שהרקע האדום הפך לתקני בשנות הששים עם שינויים מזדמנים לציון אירועים מיוחדים בתולדות העיתון עצמו..

תחת הבעלות של חברת Triangle Publications היה ה TV Guide ממוקם תחילה במשרד קטן בעיר פילדלפיה עד שעברלמשרדים מרווחים יותר בעיר רדנור שבמדינת פנסילבניה בשלהי שנות החמישים. הדפסת החלק הצבעוני של העיתון בוצעה בבית דפוס של חברת Gravure שבבעלות חברת Triangle' ואחר כך נשלח חלק זה לכל בתי הדפוס ברחבי ארה"ב על מנת להוסיף אותו למהדורות המקומיות שהודפסו בשחור לבן..

בנוסף ל TV Guide החזיקה חברת Triangle Publications בבעלות גם על עיתונים אחרים דוגמת The Philadelphia Inquirer, Philadelphia Daily News, ב 16 תחנות רדיו (WFIL AM-FM-TV Philadelphia, PA, WNHC AM-FM-TV New Haven, CT, KFRE AM-FM-TV Fresno, CA, WNBF AM-FM-TV Binghamton, NY, WFBG AM-FM-TV Altoona, PA and WLYH-TV Lancaster/Lebanon, PA) , ב The Daily Racing Form, ב The Morning Telegraph, Seventeen ובחלקים מחברות טלוויזיה בכבלים . בשנת 1969 מכרה Triangle Publications את כל עיתוניה בעיר פילדלפיה לחברת Knight Newspapers את כל תחנות הרדיו שלה בשנות השבעים לחברת Capital Cities Communications וכן מכרה עסקים אחרים ונותרה בסופו של דבר רק עם המגזינים TV Guide, Seventeen Magazine ו Daily Racing Form. בשנת 1988 נמכרה חברת Triangle Publications לחרת News America Corporation תמורת 3 מיליארד דולרים.
עידן News Corporation

בואו של עידן הטלוויזיה בכבלים לא היה קל עבור TV Guide. ערוצי הכבלים החלו להופיע ברשימות של ה TV Guide בשנת 1980 ( או לכל היאוחר בשנת1981) , בהתאם למהדורה. הערוצים היו שונים ביניהם , בהתאם למהדורה. על ערוץ סומן בשלשו אותיות ( למשל : ESN) rשיצגו את שם הערוץ .

מכיוון שמספר הערוציםב כבלים הלך וגדל בהדרגה נאלץ העיתון, החל במהדורה שהופיעה ב 11 במרץ 1985, להקטין את האותיות ולבצע שינויים קומסטיים שנועדו להכיל יותר תוכן בפורמט הקיים .בהמשך גם הושמט השימוש של אותיות מובלטות בשם התוכנית עצמה.

מכיוון שמרבית חברות הכבלים גם פרסמו מגזינים בעצמם שכללו את לוחות השידורים ומידע מורחב נוסף על התוכניות שלהם והחלו להציע את לוחות השידורים גם בצורה משודרת, לא הצליח TV Guide לעמוד בכמות הגדולה של החומר והתפוצה החלה לצנוח. מ 20 מליון עותקים שבועיים שנמכרו בשנות השבעים ירדה תפוצת העיתון לפחות משלושה מליון עותקים שבועיים בשנת 2007.

ב 21 ביוני 2003 צומצמו לוחות השידורים ותוכניות ששודרו ביןם השעות 5 בבוקר ועד 5 בערב הופסו בצורה מצומצמת בלבד, להוציא סופי שבוע ובהמשך בוצעו צמצומים גם בפרסום לוחות שידורים של רצועות שידור נוספות..

בשנת 1999 מכרה News Corporation את TV Guide לחברת United Video Satellite Group, החברה האם של Prevue Networks, שנמכרה מאוחר יותר לחברה ששווקה את המוצר VCR +Plus שסייע להקלטות מתוכנתות במכשירי וידאו .

עידן Gemstar

ב 26 ביולי 2005 הודיעה חברת Gemstar-TV Guide על שינוי הפורמט של TV Guide למגזין בפורמט גדול יותר עם יותר ספורים ופחות לוחות שידורים . על 140 המהדורות המקומיות בוטלו והחלפו בשתי מהדורות בלבד -האחת לחוץ המזרחי והמרכז והשניה לאזור ההרים והחוף המערבי. שינוי הפורמו נבע מעליה בשמוש באינטרנט, מדריכי טלוויזיה בכבלים ( כמו TV Guide Network), לוחות שידורים אלקטרוניים , TiVo כמקורות מידע חלופיים ללוחות שידורים אלקטרוניים.

הגרסא החדשה של TV Guide הופיעה לראשונה ב 17 באוקטובר 2005.

בחודש ספטמבר 2006 השיק TV Guide אתר אינטרנט מחודש עם תכנים רבים יותר מתוצרת עצמית ושל הקוראים עצמם.

ב 22 בדצמבר 2006 השיק TV Guide מהדורה ראשונה דו-שבועית . בתחילת 2008 נעלמו מלוחות השידורים כל תוכניות הבוקר והלילה המאוחר וכל ההמלצות על תוכניות נדחסו בתוך ששה עמודים בלבד.

עם רכישת חברת Gemstar-TV Guide על ידי חברת Macrovision ב 2 במאי 2008, שנעשתה על מנת להשתמש בפטנטים וביעע של מערכת ה VCR Plus הודיעה החברה הרוכשת בשכוונתה להפטר בהקדם מ TV Guide Network ומנכסים אחרים של החברה.

עידן OpenGate Capital

ב 13 באוקטובר 2008 מכרה Macrovision את מגזין הטלוויזיה לבית ההשקעות OpenGate Capital תמורת דולר בודד . אבל Macrovision המשיכה להחזיק באתר האינטרנט עצמו ובכך למעשה השתבש כל הקשר בין השניים והשבועון נאלץ להשיק אתר אינטרנט מקביל בשם TVGuideMagazine.com אשר לפי ההסכם נאסר עליו לפרסם את לוחות השידורים שהופיעו בעיתון עצמו . .

בחודש מאי 2009 הודיעה חברת חברת Lionsgate על מכירת 49% מאחזקותיה ב TV Guide Network וב TVGuide.com לבית ההשקעות JPMorgan Chase תמורת 123 מליון דולרים במזומנים.

פרסומת של המגזין מ 1988

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


 

© כל הזכויות שמורות * All trademarks are the property of their respective owners